top of page
Image by Andreas Wagner
Köp- och leveransvillkor

 

Vem äger Sagablue.se?

Företaget som driver webbutiken sagablue.se heter Essics ek. för. som i sin tur är litet familjeföretag. Huvudkontoret finns i Sundsvall, är momsregistrerat i Sverige och betalar självklart alla skatter och avgifter som lagen kräver.

 

Våra priser

Alla priser i butiken anges i svenska kronor inklusive moms. Priserna kan variera under tid, till exempel på grund av säsongserbjudanden eller andra rabatter, och det är alltid det aktuella priset i butiken när du gör din beställning som gäller. Vi jobbar hårt med att alla texter och priser ska vara korrekta, men reserverar oss ändå mot eventuella felskrivningar

Betalning & Säkerhet

Du kan välja att betala med Swish, KLARNA, VISA-kort, Mastercard, Amex och Paypal eller i förskott direkt till vårt bankkonto.
Lösningen för kortbetalning tillhandahålls av PayPal och Swedbank sköter Swishandet. När du använder Swish, PayPal (även kort) eller KLARNA så accepterar du också deras villkor för betalningshanteringen. Sagablue (Essics ek.för.) hanterar aldrig kredit- eller debet-kort, all sådan hantering sker av PayPal och KLARNA (via Stripe).
Swish: 123 287 24 06
BG: 863-4347​

Vad kostar frakten?

Fraktpriserna startar från 39 kr och baseras på vikt. Vi har försökt att räkna fram de bästa priserna till dig som kund med hänvisning till det verkliga priset som frakten faktiskt kostar.
Vi erbjuder även leverans till Finland, Danmark, frakten kostar 99-149 kr, upptill 5 kg.
Vi skickar med Postnord & DHL.

 

Leveranstiden är i normalfallet 2-4 dagar beroende på var i landet (Sverige) du bor, vad du beställer och när du beställer. Vi skickar alla helgfria vardagar året om, men det kan hända att vi ibland är lite lediga också men vi försöker att hålla dig som kund uppdaterat på det.

Hur gör jag om jag ångrar mig?

Om du av någon anledning ångrar ditt köp så har du enligt enligt svensk lag 14 dagars ångerrätt från den dagen du mottagit produkten. För att rätten ska gälla måste du kontakta oss inom dessa 14 dagar genom att fylla i returformuläret som du hittar här: www.sagablue.se/returer 

 

Väljer du en retursedel av oss så kostar det 69 kr för Postnord returer (gäller endast i Sverige). För DHL returer dvs. större paket så tas returavgiften per vikt. Om du väljer att stå själv för returen drar vi 29 kr hanteringsavgift för din returnerade order. Byter du varan till en ny (med samma eller högre värde) så bjuder vi på den nya varans frakt (detta gäller 1 gång per order). Har du fått en gåva av oss (t.ex köp över 1200 kr) och gör en retur (utan byte) så räknar vi även att gåvan kommer tillbaka oanvänd, behåller du gåvan så dras dess värde från ditt innestående varuvärde, (och frakten på ditt köp räknas av från ditt innestående köp/varuvärde). 

 

Om du vill ångra ditt köp måste varan och originalförpackningen vara i väsentligt oförändrat skick. Det ska med andra ord gå att sälja din returnerade vara som ny till någon annan. Kläder som doftar t.ex parfym godkänns inte som returrätt. Du är skyldig att emballera returförsändelsen på sådant sätt att den inte riskerar att skadas under transporten till oss. Produkter som ankommer skadade i retur till oss på grund av att de inte paketerats på skyddande sätt och därmed blivit skadade under transporten, godkänns inte som reklamation eller returrätt. På grund av hygieniska skäl finns ingen returrätt för icke plomberade hud- och hårvårdsprodukter eller örhängen, enligt svensk lag 2005:59,4:1.2.3.  Retur gäller endast förutsätt att varan är plomberad, oanvänd och förpackningen obruten (gäller hud & hårvård).  
 

Läs gärna mer om ångerrätt här: http://www.hallakonsument.se/angerratt
Du kan få din returkostnad ersatt av PayPal om du handlar med dem. Läs mer här!

 

Att inte hämta ut ditt paket räknas inte som att du ångrar köpet. Hämtar du inte ut ditt paket debiteras du kostnaden för returfrakt plus en administrativ avgift på 250 kr.

 

Ooops, jag har fått fel vara!? Utebliven leverans?

Sorry...även om vi normalt har grym koll på allt vi skickar så kan det ju tyvärr hända att något blir fel. Om du vill reklamera något du köpt, hör av dig till oss så snart som möjligt innan du skickar tillbaka något.

 

Vi tar inte emot något som är skickat med postförskott eller mottagarfrakt, och vi tar inte heller emot försändelser som vi inte har godkänt innan.

Om något i din beställning är skadat vid leverans, kontakta oss så snabbt som möjligt. Är ytteremballaget skadat, kontakta vår fraktleverantör Postnord eller DHL. Har inte leveransen kommit fram men är enligt fraktbolagets system levererad, är det din skyldighet som kund att kontakta fraktbolaget.

 

Sparar vi mina personuppgifter?

Ja, när du genomför ett köp måste du samtidigt ge samtycke till att vi hanterar och sparar dina personuppgifter. Det blir enklare att leverera det du har beställt om vi vet vad du heter och var du bor. Det kan också vara bra att kunna kontakta dig om det skulle krångla med betalning eller leverans. Vi vill verkligen ha så få av dina personuppgifter som möjligt, men ändå nog många så att vi kan fullfölja vårt avtal med dig.

Dina personuppgifter sparas så länge det behövs för att uppfylla köpeavtalet och de krav som ställs enligt svensk lag. Till exempel för att kunna garantera dig ånger- och reklamationsrätt. Du har när som helst rätt att få veta vilka personuppgifter vi har sparade om dig. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR. Dina personuppgifter kommer också att sparas hos PayPal, KLARNA eller STRIPE om du valt någon av dem att betala med.

När du har handlat hos oss kommer du att få ett nyhetsbrev från oss, vill du inte ha nyhetsbrevet så avbokar du det enkelt genom att klicka på länken i nyhetsbrevet. Läs gärna vår Dataskyddspolicy HÄR!

 

Cookies

För att alla funktioner på webbplatsen ska fungera och ge dig en så bra användarupplevelse som möjligt, använder vi oss av cookies. Vår webbplats använder den vänliga och vanligast förekommande varianten av cookies, så kallade session cookies. Du kan läsa mer om cookies på Post- och telestyrelsens webbplats.

Force Majeure

Vi vill inte måla f*n på väggen men ibland kan det ju hända ett och annat. Som till exempel översvämningar, orkaner, strejker, bränder, trafikolyckor, missförstånd, eller andra oväntade konstigheter/tråkigheter. Och om något liknande mot förmodan skulle inträffa, så är det ju faktiskt inte vårt fel, och då kan du tyvärr inte räkna med någon kompensation om leveranserna drar ut lite på tiden eller om paket försvinner på vägen. 

 

Produktinformation

Den produktinformation som anges vid varje vara baseras på offentlig information från tillverkaren eller distributören. Informationen kan när som helst ändras av tillverkaren. Produktinformationen på Sagablue.se hålls så uppdaterad som möjligt men vi kan ju  inte på något sätt ansvara för att den är alltid 100% korrekt. Vi har också våra måndagsmorgnar och fredagseftermiddagar och alla andra dagar där mellan. Är du som kund på något sätt osäker på produktens innehåll, bör du i första hand kontakta oss via mejl eller via kontakta-oss-sidan. Våra omdömen är subjektiva och det är inte säkert att du som kund kommer att tycka likadant. Omdömena kan inte användas som ett argument för att häva ett köp.

Personligt & Schysst

Vår motto: What goes around, comes around. 
Vi strävar efter att göra vårt yttersta och bästa för att ge dig så bra service som möjligt. Har du frågor, fråga oss. Är du nöjd, berätta det. Är du missnöjd, hör av dig till oss så har vi en chans att göra något. Och glöm inte att vi också är människor och kan göra fel, vi respekterar dig och hoppas att du gör det samma tillbaka. Vi är tacksamma om du vill ge oss ett betyg på vår facebook sida och vi är glada om du vill följa oss där och på vår Instagram, du hittar länkarna vid sidfoten. Vill du dela bilder med våra produkter så får du gärna hashtagga dem med #sagabluestyle.
 

Peace - Love & Happy Shopping 

Snabba leveranser - Personlig Service - Gåva för alla köp över 1200 kr

bottom of page